فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح نخلستان مهارت‌افزایی می‌شوند
فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح نخلستان مهارت‌افزایی می‌شوند

بوشهر- معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح نخلستان ویژه مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای اولین بار در کشور در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا شاه پسند ظهر یکشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری طرح نخلستان در بوشهر اظهار داشت: توسعه همکاری بین سازمان فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری در دستور کار است.
وی با بیان اینکه تکمیل حلقه مهارتی دانش بنیان و اشتغال آفرین با اجرای طرح نخلستان محقق می‌شود، گفت: اجرای طرح مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری موسوم به طرح نخلستان تکمیل کننده حلقه مهارتی و اشتغال آفرین در حوزه مهارت افزایی فارغ التحصیلان دانشجویی است.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری طرح نخلستان ویژه مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای اولین بار در کشور در استان بوشهر با پارک علم و فناوری خلیج فارس منعقد شده است، افزود: طرح نخلستان مشکلات مهارتی را برای ورود دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار حل می‌کند.
شاه پسند انعقاد این تفاهم نامه را رویدادی بسیار مهم در مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب و کارهای نوین (موسوم به طرح نخلستان) و با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنان از طریق اجرای دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای در حوزه نوآوری، کارآفرینی فناوری‌های نوین یا دانش بنیان بر اساس استانداردهای مهارت، دانست.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی را ثروتی بسیار ارزشمند عنوان و تصریح کرد: جوانان دانشگاهی به عنوان یکی از ثروت‌های جامعه محسوب می‌شوند و بستر برای توانمندسازی فارغ التحصیلان و ورود به بازار کسب و کار با اجرای طرح نخلستان و انعقاد این تفاهم نامه همکاری فارغ التحصیلان مهیا می‌شود.
انعقاد این تفاهم نامه معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بازدید و با ظرفیت‌های مهارت آموزی این شرکت‌ها آشنا شدند