امامان جمعه استان بوشهر: ۱۲ فروردین روز تثبیت انقلاب اسلامی است
امامان جمعه استان بوشهر: ۱۲ فروردین روز تثبیت انقلاب اسلامی است

بوشهر- ایرنا – امامان جمعه شهرهای استان بوشهر با گرامیداشت ۱۲ فروردین این روز خجسته را تثبیت نظام مقدس اسلامی و تحقق مردم سالاری دینی عنوان کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با جهاد تبیین آرمانهای نظام جمهوری اسلامی باید در جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: باید در قالب جهاد تبیین خاطرات گذشته را زنده نگه داریم و افتخارات این سرزمین و نظام را از یاد نبریم و آنها را به جوانان خود انتقال دهیم.

وی بیان کرد: باید با جهاد تبیین اعتقادات این نظام را حفظ و گامهای محکمی برای زنده نگه داشتن این افتخارات برداشته شود.

دشتی اضافه کرد: روز ۱۲ فروردین بعنوان روز جمهوری اسلامی و نخستین روز حکومت الله و از بزرگترین عیدهای ملی و مذهبی ایران اسلامی است .

وی تاکید کرد: ملت ایران در چنین روزی در مقابل یک امتحان قرار گرفتند طاغوت را از جامعه بیرون کرده و نظام جمهوری اسلامی را مستقر کردند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امام راحل معتقد بود که نظام باید مبتنی بر رای و نظر مردم باشد و براین اساس این رفراندوم را برپا کردند و امروز نیز بعد از ۴۳ سال از عمر انقلاب اگر باز هم رفراندومی برگزار شود باز هم مردم همین رای را خواهند داد.

وی ادامه داد: در این روز مهم اعلام شد نظام استکباری و طاغوتی مطرود و نظام جمهوری اسلامی بر اساس نظر مردم مستقر شود.

دشتی گفت: مردم در روز ۱۲ فروردین با وحدت و انسجامی بی نظیر پای صندوقهای رای آمدند و به نظام جمهوری اسلامی رای دادند.

وی تاکید کرد: رای مردم به نظر امام بود و تجسم حکومتی که امام رهبر آن است.

دشتی گفت: ملت ایران انقلاب کرد، نظام طاغوت را بیرون کرد، هشت سال برای انقلاب جنگید، در برابر برابر ترورها، ناامنی ها و تحریمها مقاومت کرد و در برابر طاغوت و استکبار از پای ننشتیم و جبهه مقاومت در مقابل استکبار ایجاد کردیم

کنگان

امام جمعه کنگان با اشاره به نگرانی مردم از فعالیت فلرهای فاز ۱۴ منطقه پارس ۲ کنگان و افزایش آلایندگی در این شهرستان گفت: مهمترین درخواست میزبانان صنعت از متولیان امر، حذف آلایندگی در این خطه است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران جمعه  افزود: مدیران و مسئولان صنعت بایستی با چاره اندیشی جدی در این زمینه نگرانی به حق مردم را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سفر هشتم فروردین سال ۹۰ به پایتخت انرژی کشور کنترل آلایندگی ها بود که بایستی متولیان صنعت این دستور رهبری را که دغدغه جدی مردم نیز هست عینیت بخشند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ماه رمضان گفت: همه تلاش کنند در این ساعات پایانی ماه شعبان ، خود را برای مهمانی خدا مهیا و از رمضان بهترین و بیشترین بهره معنوی را ببرند.

وی در ادامه با نکوداشت روز طبیعت ، بر لزوم حفظ طبیعت و تفریح سالم تاکید و عنوان کرد: اسلام با رفتن به طبیعت و تفریح سالم مخالف نیست بلکه در بعضی از جاها به آن نیز تاکید نموده است.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت  ۱۲فروردین یعنی روز جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران به تبعیت از مردم مومن و انقلابی سال ۵۸ بارها و بارها در مراسم های غیر رسمی مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم ملی و مذهبی به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند.

محمودی با استناد به فرمایشاتی از امام راحل عظیم الشان در خصوص ضرورت حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عنوان کرد: حفظ جمهوری اسلامی ایران به تعبیر امام بزرگوار از اوجب واجبات است و ما معتقدیم این انقلاب بسترساز حکومت جهانی مصلح کل و موعود امم است.

وی افزود: حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام به عنوان دو رکن اساسی واجب است.

امام جمعه کنگان با تبیین شعار سال و نامگذاری آن توسط رهبر فرزانه انقلاب ، دانش بنیان بودن یعنی تولید دانش با کمترین هزینه و انرژی و بیشترین بهره وری را یک رکن مهم شعار سال و اشتغال آفرینی با اولویت اشتغال پایدار و پویا را رکن دیگر شعار سال ذکر کرد.

وی با بیان این مطلب که تحقق شعار سال با زدن چند بنر و برگزاری همایش و در قالب شعاری محقق نمی‌شود بر لزوم اهتمام جدی و عملی برای عینیت بخشیدن به دستور  رهبری تاکید کرد.

محمودی در همین زمینه خطاب به مسئولان و متولیان صنعت گفت: انتظار مردم از صنعت ، اشتغال جوانان در مناطق صنعتی و عملیاتی و پالایشگاهی است.

اهرم

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: رای به نظام جمهوری اسلامی در روز ۱۲ فروردین ماه اولین درخشش انقلاب اسلامی بود و از این نظام انقلابی که نظام مردم سالاری دینی است در گام دوم انقلاب برای همیشه دفاع خواهد شد.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که جمهوری اسلامی امانت تاریخی انبیای الهی است گفت: امروز همه مردم با وجود همه مشکلات و تنگناها همچنان پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

وی همچنین از مجموعه اجرایی دولت مردمی در شهرستان تنگستان و مجموعه های قضایی و نظارتی که با شروع نظارتهای میدانی برای کنترل بازار وتهیه و تامین کالاهای اساسی عید و ماه مبارک رمضان که  در مسیر خدمت به مردم تلاش های موثری داشته اند تقدیرکرد و گفت: لازم است برای استمرار و بهبود وضع معیشت مردم تلاش شود.

پهلو زاده اضافه کرد: مسئولانی که همچون گذشته بر طبل «نمی شود و نمی توانیم» می کوبند و سد مسیر اصلاح چرخه معیوب مدیریتی هستند با جابجایی آنها با «اصحاب ما می توانیم»  امید به آینده بهتر را در دل مردم بیشتر کنید. 

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: با توجه به کم آبی و ورود به فصل گرما مسؤولان معضل آب شرب شهرستان را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر احیا شعائر اسلامی در این ماه در جامعه تاکید کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان باید درب همه مساجد باز و در سه وعده اذان گفته شود.

امام جمعه برازجان بر اهتمام به برگزاری نماز جماعت در مساجد و جلسات روخوانی قرآن، استفاده از وجود مبلغان جهت سخنرانی در مساجد، توزیع بسته های معیشتی در بین مستمندان، برگزاری سفره های افطاری در مساجد، رعایت حرمت ماه مبارک و برخورد با هرگونه حرمت شکنی و روزه خواری علنی در ماه مبارک و لزوم نظارت و کنترل بازار در این ماه تاکید داشت.

وی همچنین در خصوص کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان نیز بیان داشت: با توجه به اعلام جهاد کشاورزی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار به وفور فراهم شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست و تمهیدات لازم جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت ها در رابطه با ماه مبارک انجام شده است.

مصلح به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نیز اشاره داشت و گفت: به دعوت رهبر کبیر انقلاب اسلامی روزهای ۱۱ و ۱۲فروردین سال ۵۸ همه پرسی در سراسر ایران اسلامی برگزار شد که در این همه پرسی۲۰ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر یعنی ۹۸ و دو دهم درصد به حذف سلطنت و برقراری نظام جمهوری اسلامی رای بله دادند و ۲۴۱ هزار نفر نیز نه گفتند.

وی به ۱۳ فروردین روز طبیعت نیز اشاره داشت و گفت: در قرآن کریم دهها آیه به پدیده های طبیعی و طبیعت اختصاص یافته و به بعضی از مظاهر طبیعت سوگند یاد شده است همانند سوگند به انجیر و زیتون، سوگند به صبح، سوگند به سپیده دم، سوگند به ستارگان اشاره کرده و  روز طبیعت فرصت خوبی برای اندیشیدن درباره ی طبیعت و آفریده های خدا در روی زمین است.

وی در خصوص مساله آب در شهرستان تصریح کرد: علی رغم اقدامات خوبی که تاکنون انجام گرفته اما همچنان مهمترین مشکل شهرستان کمبود آب شرب است مسؤولان باید موضوع کم آبی شهرستان را جدی بگیرند هر شهر و روستا و محله ای که سر می زنیم اولین مشکلی که مطرح می کنند مسئله آب است.

مصلح در پایان ضمن تقدیر از حضور آیت الله صفایی بوشهری در بخش سعدآباد گفت:امید می رود این حضور مایه خیر و برکت برای آن بخش باشد و حداقل به یمن حضور ایشان این معضل توسط مسؤولان حل شود.

گناوه

 امام جمعه گناوه گفت: برای تقویت و اصلاح امور اقتصادی باید به سمت و سوی دانش و شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: اقتصاد کشور اگر برپایه دانش بنیان باشد در بحث تولید ، کاهش هزینه های تولید  و بهره وری افزایش محصولات با کیفیت تر دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در  تولیدات کشور  براساس علم و دانش بنیان نیست گفت: در حالی که رهبرمعظم انقلاب از تولیدات صنایع خودروسازی گلایه مند بودند ، بحث دانش بنیان و شرکت ها را مطرح کرد و از  مطالبات جدی دانست که می تواند برای رشد اقتصاد و اصلاح امور اقتصادی تاثیر گذار باشد.

رکنی حسینی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب شعارهای سال را  براساس نیاز کشور انتخاب کرده است که   یکی از مهم ترین آنها  تولید و حمایت و رفع موانع  بوده و   امسال هم سال ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”  نامگذاری شده است.

وی گفت: رهبرمعظم انقلاب در هر شرایطی  بحث توسعه و فناوری را مطرح و  بر ایجاد فضای مناسب برای رشد فناوری ها و فعالیت های شرکت های دانش بنیان تاکید و توصیه کرده است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: یکی از انتقادات مردم در بحث تولید ، نبود کیفیت است که اگر  محصولات را با کیفیت تولید کنیم ، دنبال اجناس خارجی نخواهند رفت. 

وی با گرامیداشت سالروز ۱۲ فروردین گفت: روز جمهوری اسلامی  روزی  بسیار مبارک و بی بدیل در تاریخ بشریت است که  مردم با دادن خون ها و ایثارگری توانستند یک حکومت ۲۵۰۰ ساله را از بین ببرند.

وی افزود:  حکومت جمهوری اسلامی از دو رکن جمهوریت و اسلامیت بهره برده و جایگزین حکومت پهلوی شده است و به عنوان یکی از برکات خداوند بر ملت  است.

رکنی حسینی بیان کرد:  مردم در سال ۵۸ با رای  قاطع ۹۸.۲ درصد به نظام رای دادند و پس از آن بارها در رفراندوم ها  و راهپیمایی ها حمایت و وفاداری خود را به نظام  اسلامی ابراز کردند.

امام جمعه گناوه از تلاش و زحمات مسئولان و مردم این شهرستان در میزبانی از میهمانان نوروزی تقدیر کرد و گفت: باوجود اینکه ظرفیت گناوه محدود است ، در تعطیلات نوروز امسال چندین برابر جمعیت شهرستان ، پذیرای هموطنان بودیم و  باید از هم اکنون تلاش کنیم زیرساخت ها را توسعه و تقویت کنیم.